توجه به علم و فن آوری در دنیای امروز اجتناب ناپذیر است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'محمدعلی كمالی' روز سه شنبه در گردهمایی سالانه روسای بخش تحقیقات علوم دامی مراكز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی سراسر كشور در كرج افزود: كشورهای توسعه یافته علم و تولید فن آوری را در انحصار خود دارند و كارهای اجرایی و عملیاتی آن را به كشورهایی كه انرژی و نیروی انسانی و بازار مصرف ارزانتری دارند واگذار كرده اند.

وی با اشاره به اینكه باید به تحقیقات نگاه كاربردی و تجاری داشته باشیم ، گفت: امروز تامین اعتبار كارهای تحقیقاتی بسیار سخت شده است و باید پول را در جایی هزینه كنیم كه بیشترین تاثیر و راندمان را داشته باشد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی ادامه داد: نگاه دولت در رابطه با تحقیقات این است كه موسسه های تحقیقاتی و پژوهشی باید اولویتها و فرصت های خود را برای حل كلان مشكلات كشور بگذارند.

وی تاكید كرد: تمام منابع ژنتیكی باید مورد توجه كارشناسان و اهل فن باشد و با برنامه ریزی بلند مدت نهایت استفاده و بهره وری را از آن داشته باشیم.

كمالی افزود: نگاه دیگر دولت به تحقیقات، مشتری مداری یا تقاضا محوری است كه این امر در تحقیقات علوم یك پیشرفت و گام به جلو در كشورهای پیشرفته است.

كمالی در ادامه، ارتقاء راندمان آبیاری و شاخص های بهره وری مصرف آب، گسترش و تولید محصول سالم ، الگوی كشت، افزایش بهره وری بهتر از ماشین آلات كشاورزی، فرآوری و ذخیره سازی را از جمله محورهای اصلی برنامه پنجم دولت درجهت تامین امنیت غذایی و تولید پایدار برشمرد.

همچنین در این آیین از روسا و معاونت تحقیقات و بهبود دامی استانهای فارس، قزوین، خوزستان و كرمانشاه نیز تجلیل شدند. ك/2

7411/1595/ 1539





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: